Druhý stavební podušek
Ludgeřovice prochází přes Černý les protkaný cestami a údolími s potůčky na
rozsáhlá pole nad Markvartovicemi. Zdejší složitý terén postavil konstruktéry
před problém, který z rovinného Bohumíského podúseku neznali. Zde postavené
sruby mají modernější tvary, ale vyznačují se také velkými odlišnostmi na
rozdíl od později budovaných objektů. Až najeden objekt zde byly všechny sruby
vybetonovány jako dvoupatrové, což umožnilo zmenšení půdorysu a tím se snížila
možnost zásahu. Různorodost terénu si zde vynutila použití celého spektra
zbraní určených pro pěchotní sruby. Najdeme zde objekty vyzbrojené těžkými
kulomety, protitankovými kanóny ale i sruby vybavené minomety a dokonce jeden s
otočnou kulometnou věží.
Největší raritou je přehození
střílny dvojčete těžkých kulometů se střílnou protitankového kanónu vz. 36 u
objektů MO - S 10, MO - S 12 a MO - S 13. V současnosti je to vysvětlováno jako
snaha projektantů o vytočení protitankové střílny více do předpolí.
Konkurz na výstavbu vyhrála
firma Ing. Josef Filip ,Praha XIX, která se zavázala vybudovat objekt za 200
dní bez víceprací.
Stavitel měl již od počátku s
výstavbou problémy o čem svědčí i nízká pevnost betonu budovaných objektů.
Firma nedokázala zajistit správný tvar zkušebních kostek, který byl podle
zkušebního ústavu jednou z příčin nedostatečných výsledků zkoušek.
Po vyúčtování stavby vykázala
firma ztrátu, kterou se snažila uplatnit u vojenské správy. První požadavek
firmy ve výši 2 160 875 Kč podaný v únoru 1937 byl MNO zamítnut. Jako
kompenzace byl firmě zadán 1.podušek „ Zbečník" na úseku „ Náchod".
Majitel firmy, poté prohlásil že se zříká všech nároků z Ostravska. Přesto ještě
na konci roku podal novou žádost na náhradu ve výši 3 794 155 Kč s tím, že k
přijmutí další zakázky byl donucen okolnostmi ohrožujícími existenci firmy. V
dubnu 1938 pak podal ještě další žádost o uhrazení škody ve výši 3 082 635 Kč s
komentářem, že smlouva uzavřená při zadávání podúseku na Náchodsku se příčila
dobrým mravům. Uváděl dále, že výstavbou pro vojenskou správu přišel o úspory
za třicet let práce.
Část vyčíslené ztráty
zdůvodňoval tím, že měl uzavřené smlouvy s povozníky Blablou a Kocourem na
dopravu materiálu až na staveniště poté co budou provedeny cesty a vykáceny
průseky. Podle smlouvy měly firmy dovážet metrák cementu za 1,50 Kč z
Petřkovic, 1,80 Kč z Hrušová a za 1,20 Kč z Ludgeřovic. Průseky ale nebyly
vykáceny, proto firma byla nucena zřídit úzkorozchodnou železnici o šíři 760 mm
a délce 9,5 km. Trať spojovala objekt s petřkovickou silnicí. Provoz na ní
zajišťovala parní lokomotiva. Zřízení dráhy stálo firmu 720 000 Kč. Podnikatel
Blabla mezitím přišel do konkurzu a Ing, Filip byl nucen najmout jiné dopravce za vyšší ceny.